Év végi ajándékozás

Ne legyen többé probléma az év végi ajándékozás

Neked is van otthon valamilyen céglogós bögréd? Te is kaptál már év végén olyan ajándékot, amiről azt sem tudtad, hogy micsoda, és legjobb esetben is a fiókod mélyén végezte (rosszabb esetben azonnal a szemetesben)? Te is unod a haszontalan kacatokat, a rossz minőségű céges pólókat, esernyőket? Minden évben problémát jelent, hogy Te ne ilyen ajándékot adj partnereidnek?

Akkor ez a cikk, most Neked szól!

Év végén a cégek nagy része ajándékkal lepi meg üzleti partnereit. Ha igazán profin akarjuk csinálni, akkor a céges ajándékozás rengeteg munkával jár. Mégis, néhány alapvető szempont átgondolásával felejthetetlenné tehetjük ügyfeleink karácsonyát, és ennek hatása nem csak az ünnepek alatt, hanem egész évben érezhető lesz.  Az ajándékkal kifejezzük köszönetünket az egész éves munkáért. Tekintsünk úgy erre a gesztusra, mint egy cégünkről, vállalkozásunkról küldött üzenetre.
Először átnézzük azokat a szempontokat, ami a tökéletes ajándék kiválasztásának alapját képezi. A gondolatmenetet lezárjuk egy olyan checklistával, ami gyakorlati segítséget nyújt majd Neked az ajándék kiválasztása során. És persze adunk egy tuti tippet, amivel garantált lesz a sikered!

Miért és hogyan ajándékozunk?

Az nem kérdés, hogy a vállalati ajándékok reneszánszukatélik, és egy kis körültekintéssel mára már nem csak a legnagyobb cégekengedhetik meg, hogy ügyfeleiket kényeztessék. Elsőként nézzük át azokat azalapelveket, amiket érdemes végig gondolni, még az ajándékok beszerzése előtt.

  • Beszéljen a cégedről

Ha rokonaidnak, ismerőseidnek választaszajándékot, akkor mindig megpróbálsz valami olyan kreatív és egyedi dolgotkitalálni, ami valóban illik a férjedhez, feleségedhez, nagybácsidhoz. A cégesajándék esetében egy kicsit más a helyzet. Persze jó, ha ismered a partneredet,és hozzá illő ajándékot választasz. Ha nem iszik alkoholt, akkor ne egy üvegborral akard felvidítani, ha nem szereti a kávét, akkor nem lesz jó ötlet egyegyedi, minőségi kávéválogatás. Ugyanígy ne ajándékozz céges partnerednekparfümöt, ruhaneműt, ékszert, mert túlzottan bizalmaskodónak fogsz tűnni.

A személyes motívum helyett vedd inkábbelőtérbe a vállalkozásodat, és az ajándék inkább a cégedről beszéljen!

  • Az ajándékod a hírvivőd

Akár hiszed, akár nem egy karácsonyimeglepetés nagyon sokat elmond a cégedről és a mentalitásodról. Nagyon figyeljarra, hogy mindig, mindenből a prémium minőséget válaszd. Ezzel értéket adsz,mindamellett építed saját brandedet és jó híredet is. Egy nívótlan, rosszulmegválasztott ajándék sokat ronthat a nehezen felépített renomédon, és ez akárhatással lehet a hosszú távú üzleti kapcsolataidra is.

  • Jelenjen meg az arculatod!

Ne feledkezz meg arról, hogy a logódat,legfontosabb arculati elemeidet, szlogenedet szerepeltesd az ajándékon. Azarculat megjelenítése legyen diszkrét és ízléses, tükrözze aprofesszionalizmust és a minőséget. 

  • Figyelj az értékre!

Komoly problémát jelenthet az ajándékértékének a meghatározása. Sem a túl olcsó, sem a túl drága ajándék nem leszjó. A túl olcsó leértékeli a vállalkozásodat, míg a túl drága ajándék zavarbahozhatja az ajándékozottat. Ebben az esetben gesztust teszünk a partnereinkfelé, el kell kerülni még annak a gyanúját is, hogy esetleg egy jövőbeli nagyobbüzlet reményében ajándékozzuk meg őt. Nagyjából 10 000 és 20 000 Ftközé maximalizáljuk az átadott ajándék értékét, amely változhat attól függően,hogy milyen kapcsolatban vagyunk a partnerrel, VIP ügyfelünk-e, milyen minőségűaz együttműködésünk, az ajándékozott milyen pozíciót tölt be a cégnél..

  • Az időzítés fontossága!

Fontos, hogy az ajándék a megfelelő időbenérkezzen meg! Ezért alaposan és időben át kell gondolnunk azt, hogy mikorrendelünk, annak érdekében, hogy az ajándék egyedivé tétele, illetve akézbesítés is beleférjen karácsonyig. Mivel ebben az időszakban minden ajándék-forgalmazónálóriási a forgalom, egy késői rendeléssel előfordulhat, hogy a kiszemelt, mindenkritériumnak megfelelő ajándék már nem elérhető. Ilyenkor legjobb esetben is a„maradékból” válogathatunk, amivel a meglepetésünk pont nem fogja elérni azt acélt, amit szeretnénk.

El kell döntenünk azt is, hogy személyesen,vagy kézbesítő útján szeretnénk átadni az ajándékunkat. Vegyük figyelembe, hogyév végén sokan szabadságra mennek, illetve nagyon elfoglaltak, beszéljük meg atalálkozókat jó előre.

Nincs annál kellemetlenebb, mint amikor azügyfelünk a karácsonyi képeslapunkat január elején kapja kézhez.

  • Váltsunk ki érzéseket!

A céges ajándékozás sok mindenben eltérattól, amikor a szeretteinket lepjük meg, egy közös pontjuk mégis van. Érzelmetszeretnénk kiváltani. Természetesen pozitív érzelmet 😊,örömöt, a megbecsültség érzését, a „tényleg rám gondoltak, amikor vásárolták”érzést. Gondold el, egy századik fehér bögre hatalmas céglogóval vajon milyenérzést fog kiváltani?

  • Legyél kreatív!

Tudjuk, könnyű mondani! Viszont egy kisodafigyeléssel ez is megoldható. A haszontalan, túlmárkázott, olcsó mütyűrökhelyett válasszunk valami használható, ötletes megoldást. Ha a büdzsénk ezt nemengedi, akkor egy személyes üzenettel ellátott üdvözlőkártya még mindig egyjobb megoldás, mint az ezredik, rossz minőségű, logóval ellátott sörnyitó.

Checklista

A korábban leírtakat pontokbaszedjük Neked, és röviden leírunk minden átgondolnivaló témakört. Ha ezen a 12pontos listán végig mész, akkor le tudod szűkíteni az ajándékok körét, ki tudodzárni azokat a dolgokat, amelyek ugyan elsőre jó ötletnek tűnnek, derejtegetnek buktatókat. Nem mellesleg olyan meglepetést tudsz választani, ami acégedhez illő és valódi örömet okoz partnereidnek.

  • Mik azok a termékek, amik egyáltalán nem illenek a cégemhez?
  • Milyen pozícióban van a partnerem a cégénél?
  • Minden partneremre gondoltam? Frissítettem a tavalyi listámat?
  • A partnerem esetén ki kell-e zárnom bármilyen termékkategóriát? (alkohol, allergén, vallási vagy kulturális okból kizárandó tárgy)
  • Szegmentálom a partnereimet, vagy mindenkinek ugyanabban az értékben vásárolok ajándékot?
  • Mik azok a termékek, amin nem jelenhet meg a logóm, vagy egyéb céges arculati elemem?
  • Belefér az általam meghatározott pénzügyi keretbe?
  • Az ajándéknak kinézett termék prémium minőséget képvisel?
  • Szerepel a listán, hogy melyik partneremnek milyen módon és mikor fogom kézbesíteni az ajándékot?
  • Személyes ajándékátadás esetén megszerveztem a találkozókat?
  • A logózás, egyedi gyártás és a kézbesítés bele fog férni a határidőbe?
  • Van értelme annak a tárgynak, amit ajándékozni szeretnénk? (használható, elfogyasztható)

+1 ötlet ha elúszol az időzítéssel

Ne mondjunk le az ajándékozásról akkor sem, ha esetleg az időzítéssel elcsúsztunk. Ez legyen az utolsó szempontunk a meglepetés kiválasztásakor. Maradjunk az eredeti, minőségileg, arculatilag és minden szempontból rendben lévő ajándéknál, és egyszerűen találjunk neki másik apropót. Nevezzük át évindító ajándéknak, vagy évzáró ajándéknak, és kézbesítsük a nagy hajtás után.

Tuti tipp a sikerért

Mit szólnál, ha mondanánk egy olyan ötletet, ami mindenfenti kritériumnak megfelel? Logózható, prémium minőségű, egyedi, és ami alegfontosabb, hogy mindenki örülni fog neki.

Ez nem más, mint a kézműves csokoládé a DantoiChocolate-tól.

Nem kell aggódnod a minőség miatt, hiszen kiválóalapanyagokból prémium csokoládét készítünk.  A csokoládés dobozok személyre szabhatók, alogód és a legfontosabb üzeneted biztosan rákerülhet. Nem lő túl a célon aszemélyeskedés tekintetében, az értéke is a megfelelő határok között marad. Ésa legfontosabb. Valljuk be, nem láttunk még olyan embert, aki ne szeretné acsokoládét.

Tudjuk, hogy év végéig még nagyon sok feladatod van acégedben, mégis, ha ajándékozni szeretnél partnereidnek, akkor itt az idő, hogyelkezdj gondolkodni! Sok sikert kívánunk!